Ortodontik Tedaviler

Ortodonti tedavisi, dişleri çapraşık ve görünümünden rahatsız olan her yaş grubuna uygulanan bir tedavi yöntemidir.

Ortodontik tedaviler ile daha düzgün ve estetik bir gülüşe sahip olmak amacıyla fonksiyonun ve konuşmanın en ideal olması için tercih edilen özel bir tedavi yöntemidir.

Ortodontik Tedavinin Gerekli Olduğu Durumlar

• Diş çapraşıklıkları ve dişler arası boşluklarda
  • Yüz ve çeneler arasındaki alt ve üst çene arasındaki uyumsuzluklarda
  • Ağız hijyenini bozarak aşırı diş taşına ve çürümelere sebebiyet veren şiddetli çapraşıklıklarda
  • Aşırı diş eti görünümü (gummy smile) varlığında
  • Ağızdan nefes alıp vermeye bağlı olarak ağız tam kapanamadığında
  • Doğuştan gelen yutkunma kaynaklı diş bozuklukları ve konuşma zorluğunda
  • Yüzde asimetrinin olması ve dudakların zor kapatıldığı durumlarda
  • Süt dişlerinin erken veya geç çekilmesine bağlı çapraşıklık sorunlarda

Ortodontik tedavi temel olarak iki yöntemle yapılır
1. Klasik Tel Tedavisi: Diş ön yüzeyine ve arka yüzeyine yapıştırılan braketler sayesinde yapılan ortodontidir. Bu braketler, metal veya lastik teller ile bağlanmakta ve bu sayede işlev görmektedir. Braketler özel alaşım, şeffaf safir ve diş rengi olan porselenlerden yapılabilmektedir.

2. Şeffaf Plak Tedavileri (Invisalign): Şeffaf plak, dişlerimizi düzeltmek için dijital olarak kişiye özel tasarlanıp bir dizi olarak üretilen modern bir çözümdür. Şeffaf ve ince yapıları sayesinde ağızda belli olmazlar ve bu sayede son derece estetik bir görünüme sahiplerdir. Estetik görünüme ve kolay kullanıma sahip olmaları ile son yılların en çok tercih edilen tedavi yöntemidir.

Diş yapısı ve kişinin ortodontik sorununa göre plak sayısı belirlenir. Her plak ortalama günlük 18-20 saat ve 1-2 hafta arasında kullanılarak sonrasında yeni plağa geçilir. Plakların kullanım sorumluluğu (takma-çıkarma işlemi) hasta sorumluluğundadır. Ayrıca diş fırçalama ve bakım gibi işlemlerde plakların çıkarılması gerekir.

Hangi Tedavi Yöntemini Yaptırmalıyım?
İlk adım, plak tedavisinin sizin için uygun olup olmaması ortodonti uzmanımız tarafından belirlenmektedir. Şiddetli bozukluklarda ve dişlerin konumunun çok fazla değişmesi gereken durumlarda klasik tel tedavisi daha uygun olabilmektedir. Dört Yapak Clinic’e başvurduğunuzda hangi yöntemin size uygun olduğu size anlatılacaktır. Analiz ve bilgi almak için bizi arayabilir, kliniğimize başvurabilirsiniz.