Periodontal Tedaviler

Ne Tür Belirtileri Vardır?

Toplumda yaygın olarak rastlanan periodontal hastalıkların ilk belirtisi; diş etinde kanamadır. Özellikle fırçalama esnasında kanama ve hassasiyet olmaktadır. Bu tür hastalarımız sert gıdalar yerken dahi diş etinin kanadığını bildirirler. Kanamaya ilave olarak, diş etinde kaşıntı ve ağız kokusu da eşlik edebilir. Diş eti iltihaplanmasını, periodontitis (çevre dokuların iltihaplanması) takip eder.

Tedavi edilmez ise dişlerin sallanması ve kaybına kadar giden ciddi problemler oluşabilir.
Çoğu zaman hastanın ağrı gibi bir şikayeti olmadığı için belirti vermeden ilerleyebilir ve fark edildiğinde ciddi kemik kayıplarının olması muhtemeldir. Bunun için de 6 aylık diş hekimi kontrollerinizi aksatmadan yaptırmalısınız.

Dişlerimi Tutan Kemik Kaybının Temel Sebebi Nedir?

• Temel sebebi, dişlerin yüzeyinde ve diş etinde biriken bakteri plağıdır. Bu plak, sonrasında diş taşına dönüşüp daha ciddi problemlere yol açmaktadır.
  •  Ancak genetik, çevresel ve sistematik faktörler de hastalığın oluşmasında etken olabilir.
  • Sistemik faktörler içerisinde diyabet, kalp damar hastalıkları, epilepsi, Down sendromu, AIDS ve kan hastalıkları sayılabilir.

Tedavisi Nasıl Yapılır?

Periodontal tedavinin ana amacı dişleri ağızda tutmaktır.

Erken teşhis ile gerekli müdahaleler yapıldığında kesin sonuçların alınabileceği ve hasta memnuniyeti muhtemeldir.

Öncelikle faz 1 tedavisi dediğimiz diş taşı temizliği ile tedaviye başlanılır. Genellikle problemlerin başlangıcında diş taşı temizliği tüm problemleri çözmektedir.

Temizlik sonrasında Oral Hijyen Eğitimi verilerek ağız bakımının daha ideal olarak yapılması sağlanır. Gerekli ise flap operasyonu küretaj işlemi yapılmalıdır. Diş eti çekilmesi durumunda ileri cerrahi işlemler yapılması gerekmektedir.